Sådan fik vi styr på odenseanernes småturs-vaner

ODENSE KOMMUNE - CYKLISTERNES BY

Opgaven til Fingerspitz*: Hjælp med at fremme cykeltrafikken i byen – og motivér de bilister, som har for vane at tage bilen på de helt korte ture, til at bruge cyklen.

INDSATSER


Koncept og visualisering


Online-kampagne


Storyboard og animation


Sådan påvirkede vi odenseanernes småtursvaner

Vi udviklede en online opmærksomhedskampagne; her kunne odenseanerne teste deres småtursvaner. Kampagnen blev eksekveret på smaatur.dk og eksponeret på Facebook, YouTube, Instagram samt lokale og regionale medier.

Kampagnen i tal

Fingerspitz* udarbejdede fem små, animerede reklamefilm. Alle på 20 sekunder.
De blev eksponeret på en række digitale kanaler – med Facebook som den primære.
Målet var at nå 800 brugerinvolveringer i en kampagneperiode på 6 uger.
Målet blev nået allerede efter 3 uger og kom i alt op på 2.376 brugerinvolveringer
på de 6 uger.

Odense er en cykelby!

Vi vidste, at folk er glade for at cykle i Odense. Men kampagnens resultater og den store interesse for at tage del i småturstesten kom bag på alle.

Fingerspitz* udfordrede kunden helt fra start! Vi troede på et koncept, som både provokerede, overraskede og underholdt. De fem små animationsfilm formåede virkelig at skille sig ud i kampen om opmærksomheden … og det virkede!



MICHAEL GREVE

Kontaktdirektør

Gi' os et kald og bliv inspireret

ANNA AAGAARD

ADM. DIREKTØR
+45 22 64 38 03

MICHAEL GREVE

KONTAKTDIREKTØR
+45 30 91 37 37

KIRSTEN DALGAARD

KREATIV DIREKTØR
+45 22 64 38 63



Fingerspitz logo


Sverigesgade 5 sttv • DK-5000 Odense C • T +45 66 12 38 20 • info@fingerspitz.dk

Fingerspitz* er stolt sponsor af H.C. Andersen Festivals, Odense Håndbold og Odense Sport & Event

Top

Tilmeld nyhedsbrev

..og hold dig opdateret.

Tak for tilmelding - check din mail og bekræft venligst.