Sådan fik vi styr på odenseanernes småturs-vaner

ODENSE KOMMUNE - CYKLISTERNES BY

Opgaven til Fingerspitz*: Hjælp med at fremme cykeltrafikken i byen – og motivér de bilister, som har for vane at tage bilen på de helt korte ture, til at bruge cyklen.

INDSATSER


Koncept og visualisering


Online-kampagne


Storyboard og animation


Sådan påvirkede vi odenseanernes småtursvaner

Vi udviklede en online opmærksomhedskampagne; her kunne odenseanerne teste deres småtursvaner. Kampagnen blev eksekveret på smaatur.dk og eksponeret på Facebook, YouTube, Instagram samt lokale og regionale medier.

Kampagnen i tal

Fingerspitz* udarbejdede fem små, animerede reklamefilm. Alle på 20 sekunder.
De blev eksponeret på en række digitale kanaler – med Facebook som den primære.
Målet var at nå 800 brugerinvolveringer i en kampagneperiode på 6 uger.
Målet blev nået allerede efter 3 uger og kom i alt op på 2.376 brugerinvolveringer
på de 6 uger.

Odense er en cykelby!

Vi vidste, at folk er glade for at cykle i Odense. Men kampagnens resultater og den store interesse for at tage del i småturstesten kom bag på alle.

fgz-spacerx2

Fingerspitz* udfordrede kunden helt fra start! Vi troede på et koncept, som både provokerede, overraskede og underholdt. De fem små animationsfilm formåede virkelig at skille sig ud i kampen om opmærksomheden … og det virkede!

MICHAEL GREVE

Kontaktdirektør

 


Vil du også huskes for din online kampagne?

66 12 38 20

ANNA AAGAARD

ANNA AAGAARD

Adm. direktør & ejer 


aa@fingerspitz.dk 


M +45 22 64 38 03


MICHAEL GREVE

MICHAEL GREVE

Kontaktdirektør & ejer


mag@fingerspitz.dk


M +45 30 91 37 37


KIRSTEN DALGAARD

KIRSTEN DALGAARD

Kreativ direktør & ejer


kd@fingerspitz.dk


M +45 22 64 38 63


Top

Tilmeld nyhedsbrev

..og hold dig opdateret.

Tak for tilmelding - check din mail og bekræft venligst.